Jdi na obsah Jdi na menu
 


LETIŠTĚ BRNO AKTUÁLNĚ

AKTUÁLNÍ PŘÍLETY A ODLETY

Letiště Leoše Janáčka Mošnov +420 770 60 90 50    Ostrava +420 602 340 603
Při předobjednávce 24.hod dopředu 10% sleva. Rezervace přijímáme na whatsapp +420770609050
10% discount when pre-ordering 24 hours in advance. We accept reservations on whats app

ODBAVENÍ CESTUJÍCÍCH

Odbavovací proces začíná obvykle 2 hodiny před plánovaným odletem a končí 40 až 30 minut před plánovaným časem odletu. Plánovaný čas odletu je čas uvedený v letovém řádu letiště. Prosíme, zkontrolujte si čas začátku a konce odbavení v podmínkách vaší letecké společnosti. Upozorňujeme na striktní pravidla nízkonákladových leteckých společností.
Pokud cestujete charterovým letem na dovolenou, je možné, že se budete muset před odbavením dostavit na přepážku cestovní kanceláře. Řiďte se tedy pokyny vaší cestovní kanceláře.

 

  • Standardní odbavení
    Odbavovací přepážky jsou umístěny v odletové hale, jsou označeny číslem letu, názvem destinace a plánovaným časem odletu. K odbavení je potřeba si přinést: letenku (papírovou nebo elektronickou), voucher, popř. rezervační kód a platný cestovní doklad. Na odbavovací přepážce odevzdáte svá zavazadla určená k odbavení do cílové destinace, obdržíte palubní vstupenku a zavazadlový lístek. Dále pokračujete na bezpečnostní kontrolu.
  • Elektronické odbavení (online check-in)
    U některých leteckých společností existuje možnost elektronického odbavení z pohodlí vašeho domova. Toto odbavení je dostupné řádově několik dní před odletem až pár hodin před plánovaným časem odletu podle pravidel konkrétní letecké společnosti. Na letišti se dostavte k odbavovací přepážce pouze pro odbavení zapsaných zavazadel (tj. zavazadel, která budou naložena do zavazadlového prostoru). Pokud nemáte zapsaná zavazadla, dostavte se přímo k bezpečnostní kontrole a následně k odletu letadla.

 

Před průchodem bezpečnostní kontrolou Vám bude zkontrolován cestovní doklad, palubní vstupenka, množství, velikost a váha vašeho příručního zavazadla. Ověřte si u vašeho dopravce, kolik příručních zavazadel můžete mít s sebou na palubu letadla! Velice důležitá jsou také pravidla pro jejich váhu a velikost!

Před nástupem na palubu letadla Vám pracovník letiště opět zkontroluje cestovní doklad, palubní vstupenku, množství, velikost a váhu vašeho příručního zavazadla.

 

PARKOVÁNÍ, CENÍK

Informace pro cestující s parkovacím voucherem...

Často kladené dotazy (FAQ)...

CENÍK PARKOVNÉHO (PLATNÝ OD 1.1.2023):

Volný výjezd 1x denně do 20 minut na vjezdový parkovací lístek.

Každá započatá hodina (1-2 hod.) 60 Kč

Dlouhodobé parkování

1 den (3-24 hod.) 200 Kč
2 dny 400 Kč
3 dny 500 Kč
4 dny 600 Kč
5 dní 750 Kč
6 dní 850 Kč
7 dní 1 000 Kč
8 dní (zvýhodněný tarif) 1 000 Kč
9 dní 1 200 Kč
10 dní 1 350 Kč
11 dní 1 450 Kč
12 dní (zvýhodněný tarif) 1 450 Kč
13 dní 1 700 Kč
14 dní 1 800 Kč
15 dní (zvýhodněný tarif) 1 800 Kč
16 dní 2 050 Kč
17 dní 2 200 Kč
18 dní 2 300 Kč
19 dní 2 400 Kč
20 dní 2 550 Kč
21 dní 2 650 Kč
+100 Kč za každý další započatý den

Držitelé průkazu ZTP: 30 minut parkování bez poplatku, 1. a 2. hodina sleva 50 %

Platební místa:

 

  • Platební automaty (2 v příletovém terminálu, 1 ve spojovacím traktu mezi příletovým a odletovým terminálem a 1 u výjezdů z parkoviště)
    • platba v hotovosti (CZK)
    • platba platební kartou
  • Přepážka Zákaznického centra v odletovém terminálu (uprostřed naproti vstupu do terminálu)
    • platba v hotovosti
    • platba platební kartou
    • uplatnění voucherů od cestovních kanceláří

 

 

VOUCHERY OD CESTOVNÍCH KANCELÁŘÍ

 
  1. Cestující, který obdržel od cestovní kanceláře (CK) voucher na zvýhodněné parkování bez QR kódu, je povinen dbát jejích pokynů.
  2. Cestující, který obdržel od CK voucher na parkování zdarma s QR kódem, je povinen dbát současně těchto pokynů:
    • Při vjezdu na odstavnou plochu přiloží ke čtecímu zařízení vjezdového stojanu voucher, který obsahuje QR kód, tímto se aktivuje parkovací cyklus a systém si zaznamená RZ vozidla (pouze za účelem identifikace při výjezdu) a vozidlo je závorovým systémem vpuštěno na parkoviště.
    • V případě, že z nějakého důvodu nedojde k inicializaci závorového systému, např. poškozením voucheru v místě QR kódu a tudíž čtecí zařízení nebude schopno QR kód načíst, je na voucheru uveden šestimístný PIN kód. PIN kód lze zadat na vjezdovém stojanu pomocí numerické klávesnice a je nutné jej potvrdit křížkem (#).
    • V případě, že se cestující, který má od CK voucher, neidentifikuje jedním z výše uvedených způsobů při vjezdu na odstavnou plochu a stiskne tlačítko pro vytištění parkovacího lístku, neaktivuje tím vlastněný voucher a je povinen ihned po zaparkování vozidla kontaktovat přepážku Zákaznického centra a předat jít voucher a parkovací lístek k nápravě.
    • Cestující zaparkuje na libovolné volné vyznačené parkovací stání.
    • Před výjezdem z parkoviště je nutné si předem zkontrolovat údaje na voucheru (především den, do kdy byl voucher vystaven), v případě, že již voucher pozbyl platnosti, je nutné kontaktovat přepážku Zákaznického centra.
    • Při výjezdu je nutné vozidlem krátce zastavit na úrovni výjezdového stojanu, rozpozná-li parkovací systém RZ vozidla, automaticky otevře závoru.
    • V případě, že nedojde k otevření závory automaticky, je nutné přiložit ke čtecímu zařízení QR kód na voucheru a závora se otevře.
    • V případě, že nedojde k otevření závory přiložením QR kódu ke čtecímu zařízení stojanu, je nutné zadat PIN, potvrdit jej křížkem (#) a závora se otevře.
    • Pokud při vjezdu či výjezdu nedojde k otevření závory, je možné kontaktovat obsluhu parkoviště telefonicky přes vjezdový/výjezdový stojan pomocí tlačítka s piktogramem telefonu.

 

ČASTO KLADENÉ DOTAZY (FAQ)

Je možné si parkovací místo zarezervovat?
Parkovací místo je možné si předem rezervovat zde. Kapacita parkovišť je dostatečná.

Je kapacita parkoviště dostatečná?
Na letišti je k dispozici 2000 parkovacích míst. U nás zaparkujete vždy.

Co když kapacita parkoviště bude naplněná?
V takovém případě máme k dispozici záložní parkoviště v areálu letiště, kam vás v případě potřeby naši pracovníci nasměrují.

Jsou na parkovišti vyhrazená místa v případě, že disponuji parkovacím voucherem od cestovní kanceláře?
Můžete využít kterékoliv volné parkovací místo na parkovišti.

Je nějak rozlišeno dlouhodobé a krátkodobé parkování?
Ano, krátkodobě na 15 min. lze zaparkovat přímo před příletovou i odletovou halou. Ostatní místa jsou vyhrazená na dlouhodobá parkování. Ceník parkoviště delší dobu parkování zohledňuje.

Je parkoviště hlídané?
Parkoviště není hlídané, ale je oploceno a vjezd i výjezd je zabezpečen závorovým systémem. Parkoviště je pod stálým dohledem a pracovníci letiště provádí pravidelné i namátkové kontroly.

Kdy se hradí parkovné?
Parkovné uhraďte až před opuštěním parkoviště. Po zaplacení parkovného či uplatnění parkovacího voucheru budete mít 20 minut na opuštění parkoviště.

Lze platit kartou?
Platebními kartami můžete platit ve všech platebních automatech a na přepážce Zákaznického centra v odletovém terminálu.

Lze platit parkovné v cizí měně?
Hotově pouze v českých korunách nebo platební kartou.

Kam si mám uschovat parkovací lístek?
Parkovací lístek je doporučeno uschovat tak, aby nedošlo k jeho mechanickému poškození či znehodnocení vlivem slunečního záření. Z tohoto důvodu nenechávejte parkovací lístek za oknem vozidla.

Co když parkovací lístek ztratím?
Kontaktujte přepážku Zákaznického centra v odletové hale. Poplatek za ztrátu parkovacího lístku je 2 000 Kč.

Jaká je provozní doba přepážky parkovného?
Jsme vám k dispozici vždy, když se odbavují pravidelné nebo sezónní lety. Mimo tuto dobu lze hradit parkovné v parkovacích automatech.

Mohu změnit registrační značku na parkovacím voucheru?
Ano, změna je možná přes provozovatele webu MyParking.io v pracovní dny v době 9-17 na následujících kontaktech: Tel: +420 734 204 321, Email: info@myparking.io

Mohu změnit datum a čas příjezdu na parkovacím voucheru?
Pro změnu data a času příjezdu se obraťte na provozovatele webu MyParking.io v pracovní dny v době 9-17 na následujících kontaktech: Tel: +420 734 204 321, Email: info@myparking.io, kde s Vámi změnu vyřeší.

Mohu přijet s jiným vozidlem, než jsem uvedl při rezervaci?
Můžete, nedojde však k automatickému otevření závory pro vjezd /výjezd a bude nutné naskenovat QR kód nebo zadat PIN a potvrdit jej #.

Po rezervaci jsem neobdržel parkovací voucher.
Po rezervaci obdržíte na uvedený email potvrzení o platbě a parkovací kartu. Někdy se emaily nachází v hromadné poště nebo SPAMu.

Je nějaká časová tolerance na příjezd / odjezd?
Ne, časy uvedené na parkovacím voucheru jsou pevně dané, hlídané systémem.

Let měl zpoždění a nestíhám odjet včas.
Dostavte se na přepážku Zákaznického centra v odletové hale, kde s Vámi bude dořešen další postup.

 

Info@brno-airport.cz +420545521310